'Inteligenty' dom ze sterownikiem PLC

 Language:
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Powrót do strony głównej: www.edom-plc.pl

Autor Wątek: Jak zacząć?  (Przeczytany 11025 razy)

admin

  • Administrator
  • Sr. Member
  • *****
  • Wiadomości: 313
    • Zobacz profil
Jak zacząć?
« dnia: Czerwca 10, 2011, 09:13:00 am »

poniżej wiadomość 'prywatna' z pytaniem o początki planowania:

"Witam,
Jestem zainteresowany wykonaniem tego typu instalacji w moim domu.
Przeczytalem cała Pana strone oraz wszystkie posty na tym forum.
Jednak dalej mam wiele roznych watpliwosci.
Podstawowa to jak wogole zaczac? Co nalezy kupic? Na czym mozna sobie pocwiczyc?
Wszystko chcialby wykonac sam (poza sama elektronika). Jestem informatykiem z wyksztalcenia wiec kwestie programowania w zaden sposob mnie nie przerazaja.
Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam"

_______________________________________________________________

Witam,

Wg mnie aby zacząć nie trzeba nic kupować.  Podstawowe funkcje sterownika PLC uruchomiłem w 1/2h bez jakiegokolwiek przygotowania.  Nie jestem (nawet) informatykiem, a o prądzie wiedziałem tylko tyle, że jest. Co do narzędzi - wystarczy obcinaczka, kilka śrubokrętów i nożyk tapicerski.

Proponuję więc zacząć od ustalenia funkcji.  Na schematach pomieszczeń rozmieścić trzeba przyciski, urządzenia... Poza tym, bardziej ogólnie, trzba zastanowić się nad tym, czym będziemy sterować: oświetleniem, gniazdkami, roletami, alarmem, ogrzewaniem, rekuperatorem, podlewaniem ogrodu, bramami itd.  Powyższe pozwoli ustalić liczbę potrzebnych wejść i wyjść, to natomiast pomoże dobrać rozmiar/rodzaj sterownika.  W kolejnym kroku proponuję zaprojektować rozkład szafy sterowniczej.