'Inteligenty' dom ze sterownikiem PLC

 Language:
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Powrót do strony głównej: www.edom-plc.pl

Autor Wątek: przyklad polaczenia sterownik-puszka  (Przeczytany 2929 razy)

szymon5

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
przyklad polaczenia sterownik-puszka
« dnia: Grudnia 22, 2016, 10:45:24 am »

Witam

Jestem nowicjuszem w temacie sterownikow. Kiepski ze mnie elektronik i elektryk. Do tej pory zbudowalem w domu system oparty na 1-wire (same czujniki temperatury) i linuxa voyage starujacego na terminalu Neoware ca10 z karta CF (read only system).
System w topologii petli z czyujnikami maxim dallas. Ponadto kamery CCTV do karty piko 2000.
Na linuxie programuje na nim "inteligentne zachowania", informowanie o spadku temperatury, analize tendencji, oszacowanie na podstawie ruchu sieciowego , temperatur i zapisu z kamer pewnych parametrow np. kto jest w domu, czy temperatura spada, na podstawie wizjera-cctv w drzwiach proba rozpoznawania twarzy i powiadamianie uzytkownika za pomoca syntezatora mowy polip-milena. Jest tez kamera w liczniku CMOS  z systemem rozpoznawania cyferek OCR (ssocr) informujaca o zuzyciu pradu i rowniez wlaczona w system analizy.
Dom bardzo stary na wsi , w ktorym mieszka jedna starsza osoba, wiec system ma za zadanie wspomaganie starszej osoby w codziennych obowiazkach. Stad glowny interfejs inorujacy to glosniki w 2 pomieszczeniach z informacjami z syntezatora mowy.
System przekazuje dane do MySQL oraz zdjecia na serwezre VPS na zewnatrz a wiec w domu nie ma zadnego systemu zapisu, tak jak wspomnialem system w oparciu o karte CF w trybie tylko do odczytu, dane laduja w RAM.
Komunikacja z internetem przez antene 5 Ghz z dostawca 2mbit/512 kb, postawiony router Linux wrt54g zarzadzajacy QoS, tak aby dziala sprawnie VoIP.
Dane telemetryczne z 1-wire leca po kablu 2-zylowym telefonicznym, dane z kamer z podworka to skretka ekranowana z przejsciowkami rj45-BMC.