'Inteligenty' dom ze sterownikiem PLC

 Language:
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Powrót do strony głównej: www.edom-plc.pl

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - maksiu

Strony: [1] 2 3
1
Tematy ogólne / Odp: Inteligentna instalacja - od początku - pytania ogólne
« dnia: Kwietnia 23, 2017, 10:35:51 pm »
Witam, fajnie, że się odezwałeś. Widzę ostro z tą skrętką idziesz! Rozumiem, że w ramach wygody i jednego zakupu nie bawiłeś się w YTDY do alarmu tak? czy masz dwa rodzaje skrętki lepszejszą:) do sieci lan np i najtańszą którą pchasz do wszystkich włączników? sieć LAN robisz ekranowaną czy nie? 5e czy 6 kategorii? ta skrętka do puszek to nie akranowana prawda? co jeszcze mnie ciekawi poza elektryką i skrętką sterująca sieć lan i alarm też ciągniesz na jedną ściane do rozdzielni? czy troszkę odseparujesz od siebie jakiś minimalny dystans?
Pozdrawiam i do miłego
Cześć,
czasem się uda, choć wolny czas to dla mnie jak biały kruk albo jednorożec - prawie mit ;)

Skrętki, jak już wspominałem, za mało dałem. Dzisiaj radzę każdemu wszędzie, nawet jak nie użyjesz (tak jak ja ponad połowy nie użyję), to ona sobie leży i czeka na lepsze czasy, a kosztuje w sumie grosze.

Do czujek alarmowych mam zwykłe skrętki. Żadne nie są ekranowane (w domu nie jest to niezbędne). Niestety nie mam (jak jeden z kolegów, nie pamiętam który, na dniach to pisał) Bitnera czy tym podobnych "lepsiejszych", elektrykowi mówiłem tylko "nie ta najtańsza, ma być miedziana, nie miedziowana". Kilka kartonów był wymieniać jak sprawdziliśmy, więc liczę, że są miedziane, ale raczej nie najwyższej klasy. Tylko 5e, nie mam 6-tek.

W teorii najlepiej dać odstęp min. 10 cm koryt prądowych od tych ze skrętkami, w praktyce jest to trudne.

Wracając do skrętki - mam je w łącznikach, nie mam w gniazdkach i lampach. Tam gdzie jest zawsze można zrobić tam sieć ethernet albo jakiś inny modbus czy coś podobnego i sterować elementami przez małe układziki z mikrokontrolerem, które będą w sieci ze sterownikiem. To jest wg mnie najlepsza sytuacja, gdy masz do gniazdka 3x2,5 i skrętkę, do włącznika 3x1,5 i skrętkę, do lampy 4x1,5 (lub 5x1,5) i skrętkę bo można na tym zrobić cuda. Największe to z lampami, bo sterownik RGB dajesz w lampie/zabudowie i możesz sterować nawet kilkoma taśmami/żarówkami, a do tego dać jeszcze zwykłe światło typu halogen. W gnieździe w razie potrzeby też można dać jakiś układ załączany, aczkolwiek duże odbiory wolę załączać w szafie. Jednak masz możliwość. Nie dając skrętek tej możliwości się pozbawiasz :)

Pozdrawiam

2
Tematy ogólne / Odp: Przewody do krosowania
« dnia: Kwietnia 23, 2017, 10:17:43 pm »
Jak masz szafę z korytkami to tylko linka LGY. Drutem się - delikatnie mówiąc - umęczysz, aczkolwiek jak ułożysz tak zostanie. Linkę zawsze można przesuwać, rozchylać, przekładać, przeszywać itp.
Jak robisz szafę "na mordorra" to drutem  ;)

3
Aż wstyd się przyznać, ale u mnie kiepsko z czasem... praca, własna firma i doba robi się przykrótka... Powoli się wprowadzamy, ale szafa jeszcze w rozkładzie i na krótko...

Ja mam instalację pół na pół tj. do każdego włącznika mam zwykłe kable 3x1,5 i w razie potrzeby można to w szafie połączyć klasycznie, bo każdy element końcowy (gniazdko, włącznik, lampa) mam wyprowadzone w szafie. Czyli mogę połączyć klasycznie, a mogę połączyć "po naszemu". Gniazdka też każde wciągnięte do szafy, oczywiście parę gniazdek mam sparowanych, ale to już szczegół.

Ponadto mam skrętki:
-do każdego włącznika dwie (zatem jak mam kombo 3 włącznikowe to mam tam 6 skrętek),
-przy TV mam po cztery (2 na sieć i 2 na "kaprysy" typu sterowanie TV przez RS232),
-do drzwi mam dociągniętą skrętkę i 3x1,5 na wypadek kaprysu "centralnego zamka" (puszkę mam koło drzwi),
-do rolet mam po dwie skrętki (część do kontaktronów w oknie, resza "a bo może założę jakieś impulsatory na roletę?" - wtedy jeszcze nie wiedziałem, że są biblioteki do sterowania roletą w oparciu o czas ruchu),
-gdzieniegdzie mam skrętkę wyciągniętą do czujki ruchu, ale tego mam zdecydowanie za mało,
-do pralki, lodówki, zmywarki mam po jednej skrętce - na wypadek chęci "zautomatyzowania" czy "usieciowienia" kiedyś tam
-do klimatyzacji mam chyba po jednej skrętce, na wypadek jakiegoś strerowania RS232,
-do zaworów od grzejników i podłogówki (mam dwa bloki przystosowane do elektrozaworów, ale mam też klasyczne głowice termostatyczne na grzejnikach i tego na razie używam, elektryka "na przyszłość" może być dołożona) mam parę skrętek,
-do gniazda przy uzdatniaczu też mam (myślałem o jakimś liczniku wody, może kiedyś...),
-przy schodach mam puszkę z zasilaniem (jakieś 3x2,5) i skrętką na wypadek jak bym zapragnął je podświetlać,
-przy lampach na dworze (nad wejściami, nad bramą) mam też po skrętce - docelowo ma być czujka ruchu i sterownik ma załączać lampę i przy okazji wiedzieć, że coś chodziło,
-mam skrętkę albo dwie do kotłowni (osobny budynek), do pieca, może cos z tego kiedyś wymodzę, na razie do pieca tylko dosypuję i go czyszczę, sterownik co jest do utrzymywania temperatury na razie w zupełności zaspokaja potrzeby,
-jeszcze będę ciągnął skrętkę do bramy, do tego jakieś zasilanie 24V DC albo sieciowe i stamtąd pociągnę do bramy, oświetlenia numeru, będzie też opcja jakiś lampek na płocie czy innych cudów (wszak zasilanie doprowadzone),
-do tego pociągnę skrętki przez ogródek i pod kostką - marzą mi się kostki RGB+W, ale klasycznie producenci sterują to kablami 3x0,5+2x1,5 lub jakimś kombinowanym 5-cio żyłowym, a ja chcę pociągnąć zasilanie może jakieś 2x2,5 lub 3x2,5 i skrętkę, a w każdą lampę dać mały sterowniczek (identyfikowany po adresie), aby mieć możliwość sterowania każdą lampką osobno,
-NIE MAM skrętek do lamp i to uważam za największy błąd bo na razie szukam koncepcji na zrobienie sterowania RGB lampami czy jasnością, także pamiętaj - do każdej lampy co najmniej JEDNA skrętka. Bo bez tego to chyba tylko jakaś radiówka.

Coraz bliżej jestem wykonania szafy, mam już zgrubny projekt rozmieszczenia klocków, jeszcze planuję rozłożenie ZUGów i kabli. Jak będą jakieś konkrety to na pewno wrzucę foty.

4
Pozwolę sobie na wtrącenie i odpowiem "to zależy". Jak dasz 3-polowy nadprądowy na B6A to tak, załatwi. Ale jak dasz B16A to usmażysz przewód N.
Pamiętaj że energię podasz trzema żyłami, a wrócić będzie musiała jedną, o tej samej "przepustowości". Korki murowane.

6
Tematy ogólne / Odp: Parę pytań
« dnia: Lutego 01, 2017, 04:04:20 pm »
@seler - raczej omijaj wąskie przekaźniki szerokim łukiem. One są na 6A. Nadadzą się co najwyżej do zwykłych żarówek, bo to obciążenie rezystancyjne.
Przy roletach czy świetlówkach prędzej niż później przekaźnik padnie - sklei się.

7
Tematy ogólne / Odp: Parę pytań
« dnia: Stycznia 29, 2017, 03:29:49 pm »
Cześć,

na Twoim miejscu zrobiłbym jeden sterownik w garażu, a w pozostałych szafach moduły rozproszone.
Są moduły 750-627 (moduł końcowy z wyjściem rozszerzającym) i 750-628 (moduł początkowy z wejściem i wyjściem rozszerzającym), ceny katalogowe to odpowiednio: 181 zł netto i 273 zł netto. Jakbyś był nimi zainteresowany to uderzaj na PW :)
Ciągniesz po 2 (może nawet 3 dla zapasu) skrętki pomiędzy szafami i wszystkie moduły logicznie będziesz miał w jednym sterowniku.
Ja u siebie mam sterownik w garażu, a na strychu druga szafka z we/wy i wynikło to z dodatkowych pomysłów, na które brakowało kabli z dołu, stąd postanowiłem doprowadzić na górę 3 fazy i tam je rozdzielać.

12V nie podepniesz pod sterownik, sterowniki w znacznej większości są na 24V DC - taki standard przemysłówki. Ja mam całe worki przekaźników z wago 16A jednopolowe i 2x8A dwupolowe. I to też jest standard. Na większe prądy są styczniki, najmniejsze już od 6A, a w górę... zasiliłbyś kilku sąsiadów z jednego ;)
No i styczniki będą trzypolowe, choć jednopolowe też znajdziesz, ale to już mniej typowe.
O aparaturę możesz pytać się tam gdzie ja kupuję - ZENEX Jarocin. TIM nie ma z nimi szans w Schneiderze, a oni sami mocno forsują Hyundaia. Jeśli chcesz przyciąć koszty, to spróbuj na tym, ja jakoś w domu wolałem mieć Schneidera.

25A to jest maks co będziesz miał w domu, raczej wątpię abyś miał większe przyłącze :)
Poza tym puszczanie takiego odbioru na jednym kablu  3x2,5 cienko widzę, a 4mm2 w puszce w gniazdku nie wygniesz łatwo.
Lepiej sobie to pogrupuj i zbij 2-3 gniazdka z niedużym poborem na jeden bezpiecznik, a taki np. garaż porozdzielaj osobno.
Na prawdę nie warto oszczędzać na kablach, teraz może się wydawać dużo, ale jak przytniesz koszty to za rok stwierdzisz że mogłeś dołożyć nawet i tysiąc-dwa.

Do pomiaru temperatury ja bym poszukał jakiegoś czujnika PT100 - to zwykły termistor i podepniesz to pod wszystko, sterownik albo RPi. Od biedy nawet jakiś mikrokontroler z interfejsem ethernet. Np. coś takiego: http://www.thermopomiar.com/czujniki-temperatury/265-czujniktemperaturytopgn11ttkjgn11

8
Tematy ogólne / Sprzedam: przekaźniki
« dnia: Stycznia 06, 2017, 01:36:19 pm »
Heja,

jakby ktoś był jeszcze zainteresowany przekaźnikami Wago (pojedyncze i podwójne) to kolega ma ich trochę u siebie. Poczwórnych też parę się znajdzie.
O jakieś inne klocki WAGO również mogę zapytać.
W razie co zapraszam na PW  :)

Pozdro

9
Co do przełączników faz - to albo prąd jest albo go nie ma. Szkoda pieniędzy.
Piniondze nie duże w porównaniu do reszty, do tego inne względy (...) więc stwierdziłem "a co mi tam"  :)
Tym bardziej że mieszkam na wsi, na końcu linii i różne sytuacje już się działy w przeszłości.

@m09 - jeśli masz jeszcze możliwość to nie słuchaj "panie a po co", tylko dokładaj tam gdzie masz wątpliwości. Ja miałem jak Ty i teraz mi brakuje skrętek. Marzyły mi się czujki ruchu przy lampach, no ale niestety kabla brak, a na 4x1,5 będzie ciężko, choć może coś wymyślę...

Odnośnie przezorności - moduły we/wy po jednym w zapasie można mieć, bo to nie jest wielki koszt. A co ze sterownikiem? Jak padnie to gorzej niż moduł bo cały dom umiera. Poza tym teraz mamy wago serii 750, a kto wie co będzie za 10-20 lat, pewnie coś innego i wymiana będzie wymagała więcej pracy. Rozważał to ktoś?  :D

10
Ja skrętkę mam dociągniętą do każdej puszki z włącznikiem i do poniektórych gniazd. Do każdego włącznika mam też dociągnięty standardowy YDY 3x1,5 - zawsze mogę tam coś podłączyć przez 24V DC jak i 230V AC :)
Co bym poprawił, to skrętkę rzuciłbym do każdej puszki i lampy (generalnie - do każdego odbiornika).
Jest to rozwiązanie dość nadmiarowe, ale nie zamyka za bardzo drzwi na przyszłość.

Zasilanie linii krytycznych mam puszczone przez przełącznik faz - dzięki temu przy awarii jednej-dwu one są zawsze zasilane.

Osprzęt mam zwykły zwierny (dzwonkowy) solo i podwójny ospela. Zobaczymy w praktyce jak się będzie sprawdzać.

Zasilanie 24V DC dla sterownika i sterowania mam podparte UPSem MeanWella. Do tego chcę dać przetwornicę 24V DC -> 230V AC 1000W załączaną nie wiem, może jakimś stycznikiem i zasilać obwody krytyczne. Dzięki temu będą one zasilane zanim podłączę agregat.

11
Tematy ogólne / Moduły Wago 750-1405 oraz 750-1406
« dnia: Września 27, 2016, 01:39:15 pm »
Witajcie,
czy badał ktoś praktyczną różnicę między tymi modułami (1405 ma filtr 3ms, 1406 ma siltr 0,2 ms) przy współpracy z łącznikami zwiernymi?
Szybszy jest dedykowany do współpracy np. z czujnikami do pomiaru szybkich impulsów. I tu okej. A jak się zachowuje przy łączniku, gdzie wiadomo nie mamy stabilnego połączenia tylko obecne są drgania styków.
Podsumowując: czy te szybkie nadają się do łączników?
Pozdro  :)

12
(Pod)Systemy i Funkcje / Odp: Czujnik ruchu tylko do oświetlenia.
« dnia: Września 09, 2016, 11:16:14 am »
Daj proszę linka, te konkretnie znalazłem 2x drożej :)
Pewnie wszystkie takie same, ale jak te sprawdzone...

13
Tematy ogólne / Odp: Szyna 0V i 24V
« dnia: Sierpnia 17, 2016, 08:02:28 am »
@Tom01 - Przy większych otworach po prostu wkładaj kilka kabelków do jednego, ja innej opcji nie widzę. Bo i robienie osobnych gniazd dla każdego jest moim zdaniem przesadą - przy 100 kabelkach zajęłoby to niemało tak cennego miejsca.
Listwy z Pokoju (takie w kolorowych obudowach plastikowych - estetyczne i praktyczne) i heja. Mordorr miał u siebie ich sporo.

@bogasman - jakby jeszcze do tego dołożyć jakąś diodkę za bezpiecznikiem sygnalizującą że jest zasilanie na linii to byłby bajer :)

14
Tematy ogólne / Odp: Szyna 0V i 24V
« dnia: Sierpnia 16, 2016, 11:39:41 am »
Faktycznie durna sprawa ;)
Masz zasilacz z którego wychodzi Ci GND i 24V. Dajesz jakieś zabezpieczenie (bo wypada, najlepiej to jeszcze daj osobne na PLC, a osobne na inne elementy - wtedy zwora gdzieś np. na przekaźnikach/włącznikach/czymkolwiek innym nie wyłoży Ci sterownika) i potem - jak to ładnie nazwałeś - dystrybuujesz to na resztę. Tworzysz sobie np. listwę GND do której prowadzisz to z zasilacza i drugą listwę 24V z której zasilasz przyciski/przekaźniki i inne.

Oczywiście możesz też tworzyć łańcuszki typu ciągniesz jeden kabel 24V od modułu do modułu/przekaźnika itp. ale to jest odrobinę mniej eleganckie jak i mniej praktyczne.

15
Programowanie / Odp: R_TRIG F_TRIG - alternatywa ?
« dnia: Czerwca 29, 2016, 10:24:23 pm »
Hmm z tego co kojarzę, to timery z serii TON i TOFF powinny dawać na wyjściu sygnał stały tj. jak mu upłynie czas to TON załącza wyjście i trzyma je dopóki go nie zresetujesz lub nie zdejmiesz mu sygnału z wejścia.

I wg mnie nie możesz dać Reset(RoomOccupacy) ze względu na to, że ten timer będzie Ci to wywoływał zawsze gdy jest aktywny i wtedy nie zmienisz jego stanu w innym miejscu (a konkretniej w kodzie przed tym timerem, bo będzie to nieskuteczne).
I w związku z tym aby zrobić to raz, gdy ten czas upłynie, należy użyć triga. Innej opcji nie ma, najwyżej zrób timer który będzie w sobie miał zaszyte te funkcjonalności :)

16
Programowanie / Odp: R_TRIG F_TRIG - alternatywa ?
« dnia: Czerwca 29, 2016, 03:57:39 pm »
Wydaje mi się (po doświadczeniach z innymi PLC) że nie ma innej takiej funkcji :)
Ponadto ona zawsze współpracuje z jakąś flagą, która pamięta stan przy poprzednim wywołaniu bloczka.
Mnie irytowało doczepianie do niej tej dodatkowej flagi, ale przyjąłem że muszą być i zawsze mam pewną "strefę" w pamięci na takie flagi. Ot i wsio :)

17
Programowanie / Odp: R_TRIG F_TRIG - alternatywa ?
« dnia: Czerwca 29, 2016, 12:00:34 pm »
F_TRIG i R_TRIG nie służą czasem do wykrywania zbocza opadającego/narastającego?

18
Jeszcze nie tłumaczyłem i się nie wczytywałem, ale na zdjęciach szafa wygląda ekstra: http://www.ituilerie.com/?page_id=2280/tutos-codesys/demande-concernant-les-boutons-virtuels/page-2  :)

19
stycznik w wersji "cichej"
Co na nim wisi?

Jak już wcześniej pisałem - bardzo ładnie masz to zrobione. Skrętki gdzie masz rozszyte? Czy w ogóle je masz?
Ja mam praktycznie w każdym włączniku 3x1,5 i na razie nie będziemy dawać więcej niż podwójnych więc chyba podłączę je tym kablem. A gdyby coś w przyszłości to są jeszcze dwie skrętki a prądowym będzie można zasilanie dociągnąć :)

20
Programowanie / Odp: opuszczenie rolet po zazbrojeniu systemu alarmowego
« dnia: Maja 02, 2016, 07:47:47 am »
Widzę, że RolKuchniaCTRL.POS ustalasz na podstawie czasu pracy.
Jak jest z dokładnością tego rozwiązania? Czy bloczek kontrolujący wychwyci krótkie "kliknięcia" przyciskiem i podnoszenie rolety po kilka cm?

Czasy podnoszenia i opuszczania ustalałeś doświadczalnie?

21
Tematy ogólne / Odp: Kupię/Sprzedam/Zamienię
« dnia: Kwietnia 27, 2016, 11:23:28 am »
Mam ich na pęczki, patrz pw :)

22
Nie wiem, czy ktoś już to zapodawał:
http://allegro.pl/listwa-zaciskowa-przepustowa-na-szyne-pt2-5-50sz-i5570411139.html
Wychodzą całkiem korzystnie, 90 gr sztuka  :)

23
Sterowanie i Wizualizacje / Odp: Wago, Beckhoff - dostęp przez internet
« dnia: Marca 14, 2016, 11:52:20 pm »
Sorry, że tak późno ale zawsze zapomniałem zgrać sobie instrukcję ;)

http://www.edom-plc.pl/wago/Zdalny_dostep.zip

24
Tematy ogólne / Odp: Przygotowanie do instalacji
« dnia: Marca 09, 2016, 08:29:42 am »
Teraz nie żałowałbym skrętki i dociągnął gdzie się da, do każdego odbiornika (lampa, gniazdko). Chociaż w sumie to nie tyle było żałowanie, co myślenie "a co ja z nią będę tam robił?".
Teraz jak mam gdzieś LEDy (używam RGBW) to idealnie pasuje do nich pakiet 3x2,5+skrętka bo zasilę to 24V lub 12V i skrętką steruję (patrzę pod kątem własnego drivera do LEDów na bazie może modbusa czy modbusa tcp po ethernecie). I to jest najlepsze wyjście, bo PWM (mega siewca zakłóceń) będzie tylko na tej jednej końcówce, a nie przez kilka-kilkanaście metrów ściany.

Jeśli chodzi o gniazdka to tak samo - dzisiaj w salonie to gniazdko, a jak Ci się zmieni koncepcja (a zmieni się, uwierz na słowo ;)) to może tam stanie lampa albo jakiś barek i wtedy byłoby ekstra gdybyś oprócz zasilania miał tam też skrętkę (i nie chodzi mi o czujnik otwarcia drzwiczek ;)). Można wtedy podświetlić półki RGBW tak samo jak salon i całość będzie się dobrze komponować.

Do tego na strych wprowadź sobie jakąś magistralę np. 3x skrętka oraz grube zasilanie (3x2,5 może być mało, ale już dwa takie powinny wystarczyć, na bogato to jakieś 4x4) i wtedy jak już Ci tynku rzucą i zaczniecie robić kartony/gipsować/malować a Ty sobie wymyślisz jakąś nową lampkę albo inne cudo (wyprowadzenie gniazdka na krokwie do oświetlenia świątecznego, lampa na szczycie, iluminacja itp) to tylko na górze zrobisz małą pod-rozdzielnię i z niej to wysterujesz.

Przykład z autopsji: środek wytynkowany, gipsuje się i nachodzi myśl "a może by przygotować się do klimatyzacji? Rura i kable są względnie niedrogie, a później trzeba by kuć..." No i rury oraz kable poprowadziliśmy na zewnątrz pod styropianem :]

25
Tematy ogólne / Odp: Wago - osobne zasilanie przekaźników?
« dnia: Marca 02, 2016, 12:12:47 am »
Łączenie mas zasilaczy jest niezbędne do poprawnego działania.
Mamy przewód w obwodzie +24V i on ma taki potencjał tylko i wyłącznie względem przewodu masowego wychodzącego z tego samego zasilacza. Drugi zasilacz jest jakby z zupełnie innej planety :) i przez to odbiornik połączony do masy jednego i plusa drugiego po prostu nie zadziała.
A gdy połączymy masy to mamy punkt wspólny - wspólny punkt odniesienia.

A dlaczego nie można spinać przewodów plusowych zasilaczy? Bo jest praktycznie niemożliwe, aby miały to samo napięcie, a gdy będzie różne np. 24.4V oraz 23.9V to mamy 0.5V różnicy a to spowoduje przepływ prądu - zjawisko dość niepożądane.

Uziemiając przewody masowe również wyrównujemy ich potencjały, aczkolwiek są różne szkoły na ten temat. W automatyce zwykle daje się transformator separacyjny i potem zasilacz - czyli jesteśmy totalnie oddzieleni od zasilania sieciowego. A gdy masę połączymy z uziemieniem to robi nam się połączenie i wtedy jakieś przepięcie po uziemieniu może narobić bigosu. Ale jestem za cienki Bolek, aby tutaj kogoś uczyć. W szafach w których ja kopałem były takie połączenia.

Rozdzielenie zasilania ma sens, ale generalnie podobny efekt uzyskamy zabezpieczając linie +24V - osobny bezpiecznik na sterownik, osobny na zasilanie łączników. Zwora w dzwonku wybije zabezpieczenie i co najwyżej przestaną nam działać wszystkie łączniki. A gdy damy osobne zabezpieczenie na dwór (łączniki świateł, dzwonków) to jesteśmy bezpieczni :)

26
Jeszcze napisz mi proszę jakie rozmiary ma Twoja szafa.

PS.
Jest opcja edycji postów?
// edit
Widzę że jest, ale znika po kilku kilkunastu minutach.

27
Siema,

no nie spotkałem jeszcze takich, jak możesz to się zorientuj co to dokładnie jest i po ile :)

Ja mam w domu sporo koryt chyba 60x60 i tak właśnie myślę, że raczej za małe i będę musiał dokupić setki.

28
No no ładnie  :)
Co to za obejmy masz na górze i na dole, jakieś hydrauliczne od rur?
Skrętki wpuszczasz tymi szerokimi korytami nad łączówkami?

29
Tematy ogólne / Odp: Aktualne ceny przekaźników
« dnia: Lutego 03, 2016, 09:20:41 pm »
Bezpośrednio w Wago.
Jeszcze wycyganisz rabat od katalogu (który podałeś jako cenę grudniową).
Nie dostałem nowego cennika na przełomie roku, a ostatni mam z października opisany jako "od 01.11.2015".

30
Sterowanie i Wizualizacje / Odp: grafika do wizualizacji
« dnia: Stycznia 18, 2016, 08:15:25 pm »
Szukaj ikonek open source - sporo tego w sieci. Trzeba się naszukać, żeby znaleźć to co się chce i w miarę w podobnym stylu, ale można za darmo dużo znaleźć  :)
Na swoje potrzeby to nawet i z licencją płatną mogą być, bo nikt Cię nie sprawdzi. Tylko trzeba znaleźć takie bez znaków wodnych.
https://www.google.pl/search?q=icon+light+on&safe=off&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjLiPOTiLTKAhUhvHIKHYztBu8Q_AUIBygB&biw=1440&bih=799
Angielskie hasła typu door closed z dopiskiem icon i coś może wpadnie w oko.

Strony: [1] 2 3