'Inteligenty' dom ze sterownikiem PLC

 Language:
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

Powrót do strony głównej: www.edom-plc.pl

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Wiadomości - kempa007

Strony: [1] 2 3
1
Tematy ogólne / konfiguracja zasilania i dobor mocy zasilacza
« dnia: Listopad 09, 2019, 10:29:47 pm »
Witam,

Ostatnio dzwonilem do Wago podpytac sie o kilka rzeczy, niestety trafilem po raz pierwszy na bardzo malo pomocnego i ogarnietego doradce, ktory najpierw przeslal mi instrukcje podlaczenia zasilania w taki sposob, ze podlaczbym 24v z zasilacza do 0 w sterowniku. A na moje dociekliwosci o prawidlowe podlaczenie zasilacza i ewentualne rozdzielenie zasilania systemu na dwa zasilacze (osobno magistrala systemowa, osobno obiektowa) twierdzil, zeby nie czytac internetu i ze jezeli dziala to nalezy mostkowac to zasilanie... nie chcialo mi sie go dreczyc dluzej, wiec podpytam tutaj. U siebie mam sterownik PFC200. Wedle specyfikacji moze on zasilic moduly do 1700 mA. Rozumiem, ze tutaj chodzi o magistrale systemowa, magistrala obiektowa to inna bajka? Rozdzielacie u siebie zasilanie tych magistral? Czy obiektowa, tez ma jakies ograniczenia? Pewnie tak i pewnie wynikaja one ze specyfikacji modulu zasilajacego. Ile moze pociagnac modul fabrycznie dostepny przy sterowniku? I ogolnie jak przeliczacie zapotrzebowanie na moc. Modudy DI nic nie pobirraja z magistraki obiektowej chyba, a jak wyglada sprawa z whjsciami cyfrowymi? Tam wiadomo, ze przekaznik pobiera swoje, 788-304 19mA, ale samo wyjscie w specyfikacji pisze cos o 30 mA przy obciazeniu... ktos jest w stanie rozwiac moje watpliwosci?

2
Tematy ogólne / Odp: Pomiar zanieczyszczenia powietrza i warunków meteo
« dnia: Listopad 08, 2019, 03:55:08 pm »
Witam, gratulacje pomyslu i jego realuzacji. Super projekt. Koncowka mnie tylko zastanowila. U mnie rekuperator ma styki do wylaczenia go, ale na poczatku tez sie zastanawialem nad brutalnym wylaczaniem tego urzadzenia np. Gdy wlaczony zostaje alarm. Nie wiem jaki masz rekuperator ale jezeli jest on typu krzyzowego to czy nie obawiasz sie zamarzniecia wymiennika i jego uszkodzenia? Ja dopiero sie wprowadzam wiec jeszcze duzo pracy przede mna.

3
Tematy ogólne / jakie przewody do laczenia w szafie
« dnia: Październik 30, 2019, 05:19:03 pm »
Witam,

Narazie testowo korzystam z rozszytej skretki. Ale co polecacie do podlaczania modulow i przekaznikow? Drut, linke, jaki przekroj?

4
Tematy ogólne / Odp: Przekazniki a zabezpeiczenia nadprądowe
« dnia: Lipiec 16, 2019, 10:05:14 am »
Dzisiaj fachowcy od wykonczeniowki zwarli przewod oswietleniowy profilem od sufitu. Dla potomnych. Zabezpieczenia wctym bezpiecznik w domu i na ulicy oraz roznicowka zadzialaly. Przekaznik tez zyje. Wiec krotkotrwale udary chyba nie stanowia problemu.

5
Tematy ogólne / Firmware, target, opis urządzenia
« dnia: Czerwiec 15, 2019, 09:43:38 am »
Witam,

Po jakimś czasie nieużywania sterownika, który czekał na instalację w szafie. Zamontowałem go ostatnio i wgrałem pierwszy praktyczny program - wiadomo jaki :)) Ale po drodze otrzymałem taki komunikat jak na załączonym zdjęciu (Newer device description are aviaible for the compiler version and visualization profile set in the project).

Czy ktoś pomoże mi rozszyfrować co to są te opisy urządzenia, a przy okazji wyjaśnić co to jest target w rozumieniu PLC i czy aktualizacja firmware niesie ze sobą ryzyko wykrzaczenia się gotowego już programu (np. poprzez automatyczną zmianę bibliotek?).

6
Tematy ogólne / eCockpit i biblioteki WAGO
« dnia: Czerwiec 09, 2019, 12:11:59 am »
Witam,

Mam licencję eCockpita i tak od jakiegoś czasu bawię się nim, bo niebawem będę musiał już oświetlenie w domu podłączyć przez mój PFC 200. Biblioteki ogólnie mogę dodać bez problemu przez menadżera bibliotek, gdzie są wszystkie główne biblioteki w różnych wersjach, ale... Próbowałem znaleźć biblioteki na stronie wago, a widzę tylko pdfy z ich opisami. Gdy chcę podejrzeć kod źródłowy biblioteki w eCockpit otrzymuję komunikat, że jest ona skompilowana i że muszę poszukać na dysku oryginału. Ktoś podpowie gdzie i jak ściągać biblioteki. Kod źródłowy chciałem przejrzeć, bo zauważyłem blok funkcyjny, który rozpoznawał dwuklik i chętnie bym go sobie przerobił na rozpoznawanie trzech kliknięć...

7
Tematy ogólne / Odp: Rozszycie skrętek na łączówkach krone
« dnia: Czerwiec 03, 2019, 09:19:26 pm »
Dzieki, zamowilem te uziemiajace bo wydaja sie spelniac zadanie. Bede mial ich na sprzedaz troche jak cos ;)

8
Tematy ogólne / Rozszycie skrętek na łączówkach krone
« dnia: Czerwiec 01, 2019, 07:02:59 pm »
Witam,

Elektryk u mnie już swoją robotę wykonał, szafa jest uzbrojona prądowo i właśnie zacząłem rozszywać skrętki na łączówkach krone. Mam kilka pytań w związku z tym:

1. Jak dystrybuujecie u siebie potencjał 24V? Są jakieś specjalne łączówki krone, które zwierają wszystko?
2. Czy po podłączeniu przewodu do łączówki można go usunąć i ponownie go zainstalować lub wykorzystać inny? Czy to się normalnie siłą wyszarpuje czy jest na to jakiś patent?
3. Trochę głupie pytanie, ale czy potencjał 24 V można wziąć bezpośrednio z zasilacza, czy trzeba wziąć go już z modułu znajdującego się na magistrali sterownika?




9
Tematy ogólne / Przekazniki a zabezpeiczenia nadprądowe
« dnia: Maj 02, 2019, 09:31:43 pm »
Witam,

Elektryk powoli kończy pracę, a ja mam jedno pytanko. Nie wiem jak przeprowadza się pomiary do PINBu, aby oddać budynek. Kolega mówił mi, że jest możliwość sprawdzania poszczególnych esek, ale może sprawdza się tylko uziemienia. Tak czy inaczej jeżeli miałoby się sprawdzać poszczególne eski to zacząłem się zastanawiać jak na takie próby miałyby zareagować przekaźniki. Mam standardowe 788-304 czyli stały prąd 16A (30A przez 4s), ale taka B16, aby zadziałała to musi dużo większy prąd przyjąć. Zwarcie w instalacji to szczególny przypadek i pewnie nie często zdarza się, ale czasem jednak zdarza się. Czy takie przekaźniki wago mają szansę przetrwać jakiekolwiek zwarcie?

10
Tematy ogólne / Wideodomofon IP i okablowanie bramy/furtki?
« dnia: Kwiecień 25, 2019, 08:15:41 am »
Witam,

Mam pytanko do tych, którzy już przerabiali temat. Co warto podłączyć przy furtce/bramie? Najlepiej żeby to było coś cyfrowego po IP i dało się jakoś pogodzić z wago i centralą alarmową satel. Jakie okablowanie pociągnąć do bramy i furtki. Na razie mam wystawione poza dom 3 skrętki i raz 3x1,5 - jedna skrętka ma iść do słupka przy śmietniku, druga do furtki, a trzecia do bramy, 3x1,5 do puszki przy automacie od bramy, gdzie ewentualnie będzie można rozdzielić zasilanie (pytanie jak). Jakie okablowanie potrzebne jest do fotokomórek? I co z elektrozaczepem? Sterowanie raczej wolałbym mieć przez przekaznik z wago, aby móc otwierać furtkę z dowolnego przycisku. Dzięki za wszelkie sugestie i porady.

11
Tematy ogólne / Odp: Podłączenie przekaźników do sterowania roletami
« dnia: Kwiecień 17, 2019, 11:03:55 pm »
narazie sie nad tym nie zastanawiam, bo jest problem z nabyciem tych grzebieni. Dzwonilem do Wago, ale oni maja tylko w opakowaniach po 25 sztuk ;/ ktos ma rakue grzebienie do odstapienia?

12
Tematy ogólne / Odp: Podłączenie przekaźników do sterowania roletami
« dnia: Kwiecień 15, 2019, 09:13:08 pm »
Myślalem, że przekaźniki na fotce ze schematem też są Twoje. Ten mostek to 8 torowy z tego co widzę, ja mam tylko sześć rolet, ale widze, ze są i mniejsze mostki tego typu. Nie chce mi się tego rozrysowywac. Rozumiem, że ten mostek idealnie nadaje się do rozwiązania zabezpieczającego rolety przed "zwarciem" dwóch kierunków. Podpowiesz ile takich powinienem zamówić, aby obsłużyć sześć rolet :))?

13
Tematy ogólne / Odp: Podłączenie przekaźników do sterowania roletami
« dnia: Kwiecień 14, 2019, 10:55:08 pm »
Simeone, dzieki. A tak przy okazji na fotce widze ze masz znaczniki na przekaznikach od rolet. Te opisy sam drukowales, czy wago ma tez gotowe zestawy.

14
Tematy ogólne / Podłączenie przekaźników do sterowania roletami
« dnia: Kwiecień 10, 2019, 10:32:29 pm »
Witam,

Mam już kupione przekaźniki 788-304. Nie chcę wszczynać dyskusji czy są one dobre czy nie do rolet, ale chciałbym podpytać się jak macie rozwiązane zabezpieczenie przed przypadkowym podaniem napięcia na dwa obwody rolety (góra/dół). Nie chciałbym tego robić zwykłą negacją w kodzie i tak się zastanawiam czy skoro te przekaźniki są NO/NC to czy przy odpowiednim połączeniu dwóch nie da się zrobić tak, że zawsze tylko jeden jest otwarty. Na razie rozrysowałem sobie to na kartce teoretycznie i nigdy wcześniej za wyjątkiem podłączenia zestawu startowego do żarówki nie łączyłem przekaźników. Dlatego proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. Powiedzmy, że fazę podalibyśmy na złącze 11 pierwszego przekaźnika (NC), nożką 12 wyszli na 14 drugiego przekaźnika (NO) i przez 11 do obwodu zamykającego roletę, na pierwszym przekaźniku (NC) styk 14 szedłby na roletę do obwodu otwierającego. Jest już późno, więc może jestem w błędzie, ale mam już częściowo rozszytą szafę i czeka mnie dalsza zabawa. Wolę się podpytać a przy okazji gdzies kiedyś rzuciły mi się wąskie przekaźniki, które wyglądały jak połówka 788-304. Ktoś wie co to za model?

15
Tematy ogólne / Substytut pętli indukcyjnej?
« dnia: Listopad 21, 2018, 07:57:04 pm »
Witam,

Lada dzień będę robił wylewki i teraz przyszedł mi pomysł na czujnik w garażu, aby wykrywać czy samochód jest zaparkowany. Wstępnie pomyślałem o jakiejś pętli indukcyjnej, ale widzę, że tak banalny sprzęt trochę kosztuje, mimo wszystko. Nie wiem może jest jakiś czujnik piezoelektryczny do wykrywania nacisku? Korzystacie z takiej funkcji, za czym warto się rozejrzeć?

Strony: [1] 2 3